İptal & İade Koşulları
İptal & İade Koşulları
İptal & İade Koşulları
GENEL:
1.Kullanmakta olduğunuz
web sitesi üzerinden elektronik ortamda sipariş verdiğiniz takdirde, size
sunulan ön bilgilendirme formunu ve mesafeli satış sözleşmesini kabul etmiş
sayılırsınız.
2.Alıcılar, satın
aldıkları ürünün satış ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin
Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188)
hükümleri ile yürürlükteki diğer yasalara tabidir.
3.Ürün sevkiyat masrafı
olan nakliye/kargo ücretleri alıcılar tarafından ödenecektir.
4.Satın alınan her bir
ürün, 30 günlük yasal süreyi aşmamak kaydı ile alıcının gösterdiği
adresteki kişi ve/veya kuruluşa teslim edilir. Bu süre içinde ürün teslim
edilmez ise, Alıcılar sözleşmeyi sona erdirebilir.
5.Satın alınan ürün,
eksiksiz ve siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgesi,
kullanım klavuzu gibi belgelerle teslim edilmek zorundadır.
6.Satın alınan ürünün
satılmasının imkansızlaşması durumunda, satıcı bu durumu öğrendiğinden itibaren
3 gün içinde yazılı olarak alıcıya bildirim yapmak zorundadır. Yazılı
bildirimden sonra 14 gün içinde tahsil edilen toplam bedel Alıcı’ya iade
edilmek zorundadır.
SATIN ALINAN ÜRÜN BEDELİ
ÖDENMEZ İSE:
7.Alıcı, satın aldığı
ürün bedelini ödemez veya banka kayıtlarında iptal ederse, Satıcının ürünü
teslim yükümlülüğü sona erer.
KREDİ KARTININ YETKİSİZ
KULLANIMI İLE YAPILAN ALIŞVERİŞLER:
8.Ürün teslim edildikten
sonra, alıcının ödeme yaptığı kredi kartının yetkisiz kişiler tarafından haksız
olarak kullanıldığı tespit edilirse ve satılan ürün bedeli ilgili banka veya
finans kuruluşu tarafından Satıcı'ya ödenmez ise, Alıcı, sözleşme konusu ürünü
3 gün içerisinde nakliye gideri SATICI’ya ait olacak şekilde SATICI’ya iade
etmek zorundadır.
(3D SECURE İLE YAPILAN
ÖDEMELERDE SATICININ RİSKİ KALIR MI? SANAL POS SÖZLEŞMESİNİ İNCELE)
ÖNGÖRÜLEMEYEN SEBEPLERLE
ÜRÜN SÜRESİNDE TESLİM EDİLEMEZ İSE:
SATICI, tarafların
iradesi dışında gelişen, önceden öngörülemeyen ve tarafların borçlarını yerine
getirmesini engelleyici ve/veya geciktirici hallerin oluşması gibi mücbir
sebepler halleri nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez
ise, durumu ALICI'ya bildireceğini kabul, beyan ve taahhüt eder. ALICI da
siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile
değiştirilmesini ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan
kalkmasına kadar ertelenmesini SATICI’dan talep etme hakkını haizdir. ALICI
tarafından siparişin iptal edilmesi halinde ALICI’nın nakit ile yaptığı
ödemelerde, ürün tutarı 14 gün içinde kendisine nakden ve defaten ödenir.
ALICI’nın kredi kartı ile yaptığı ödemelerde ise, ürün tutarı, siparişin ALICI
tarafından iptal edilmesinden sonra 14 gün içerisinde ilgili bankaya iade
edilir. ALICI, SATICI tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından
ALICI hesabına yansıtılmasına ilişkin ortalama sürecin 2 ile 3 haftayı
bulabileceğini, bu tutarın bankaya iadesinden sonra ALICI’nın hesaplarına
yansıması halinin tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI,
olası gecikmeler için SATICI’yı sorumlu tutamayacağını kabul, beyan ve taahhüt
eder.
ALICININ ÜRÜNÜ KONTROL
ETME YÜKÜMLÜLÜĞÜ:
10.Alıcı, sözleşme konusu
mal/hizmeti teslim almadan önce muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış
vb. hasarlı ve ayıplı mal/hizmeti kargo/nakliye şirketinden teslim
almayacaktır. Teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul
edilecektir. ALICI , Teslimden sonra mal/hizmeti özenle korumak zorundadır.
Cayma hakkı kullanılacaksa mal/hizmet kullanılmamalıdır. Ürünle birlikte Fatura
da iade edilmelidir.
CAYMA HAKKI:
ALICI’nın isteği veya
açıkça kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ve geri gönderilmeye müsait
olmayan, iç giyim alt parçaları, mayo ve bikini altları, makyaj malzemeleri,
tek kullanımlık ürünler, çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi
geçme ihtimali olan mallar, Fiyatı borsa veya teşkilatlanmış diğer
piyasalarda belirlenen malların, Özel ebat ve Özel kesim olarak hazırlanmış
ve www.evimburada.com.tr de yer alan ya da yer almamakla birlikte tamamen ALICI’nın özel
isteği doğrultusunda hazırlanan mallar ALICI’ya teslim edilmesinin ardından
ALICI tarafından ambalajı açıldığı takdirde iade edilmesi sağlık ve hijyen
açısından uygun olmayan ürünler, teslim edildikten sonra başka ürünlerle
karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan ürünler, Abonelik
sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli
yayınlara ilişkin mallar, Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya
tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallar, ile ses veya görüntü
kayıtlarının, kitap, dijital içerik, yazılım programlarının, veri kaydedebilme
ve veri depolama cihazlarının, bilgisayar sarf malzemelerinin,
ambalajının ALICI tarafından açılmış olması halinde iadesi Yönetmelik
gereği mümkün değildir.
KUSURLU ÜRÜN BAŞVURU VE
İADESİ
ALICI kendisine teslim edilen ürünün
kalite, ebat, ve genel nitelikleri bakımından SİTE’de SATICI tarafından beyan
ve taahhüt edilen niteliklere uymadığını düşündüğü takdirde, SATICI’ya yazılı
olarak KUSURLU ÜRÜN başvurusu yapar. SATICI satılan ürünü yerinde veya
ALICI’dan istenecek teknik resim veya numune üzerinden kontrol ederek ALICI’nın
KUSURLU ÜRÜN başvurusunu yazılı olarak onaylar veya reddeder. SATICI tarafından
malın iade alınması kabul edildiği takdirde, ALICI tüzel bir kişilik ise, iade
işlemi yapılırken KUSURLU MAL’IN kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile
birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen KUSURLU
ÜRÜN iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde yapılamayacaktır.